zaterdag 18 januari 2014

Dworp DAG 3 (donderdag)

WORKSHOPS LAGERE SCHOOL DWORP

Al vroeg in de ochtend stapten we na een snel ontbijt richting de vrije basisschool Sint-Victor in Dworp. Toen we aankwamen, zag alles er nog heel rustig uit, maar daar gingen wij eens veranderingen in brengen want wij hadden voor vandaag heel wat spetterende muzische activiteiten in petto.


Samen met mijn andere groepsleden was ik verantwoordelijk voor de coördinatie. We startten de dag met een startmoment. Elien en Melina voerden een klein toneeltje op om de leerlingen in de jaren '60 sfeer te komen. Hippies, ruimtevaarders, media, … kwamen aan bod. Daarna werden de leerlingen van de onderbouw gesplitst van de leerlingen van de bovenbouw. De leerlingen kregen elk een kaartje met een foto op. Het voorwerp dat op hun prent stond moesten ze zoeken bij een leerkracht en dat was hun startgroep. Groep gevonden? Starten maar om er een fantastische dag van te maken!


Kaartjes voor de leerlingen te verdelen

Terwijl de workshops bezig waren, was de coördinatie volop bezig met foto’s en filmpjes te nemen, reacties van leerlingen  spotten en eventuele grappige anekdotes.  Iedereen naar zijn juiste lokaal brengen. De verloren schaapjes naar de juiste workshop brengen, was onze taak. Al vlug was de eerste workshop gedaan en werd er doorgeschoven aan de hand van een move die de leerlingen kozen. Al dansend verplaatsten we ons naar een volgende workshop.
Keuze formulier

Na de laatste workshop kregen de leerlingen de kans om een workshop te kiezen die ze na de middag nog eens wilden doen. Na de middag werden de leerlingen verdeeld aan de hand van een kleur die ze hadden gekregen. Iedereen ging naar zijn gekozen workshop waar een verdere verdieping werd gedaan op wat ze reeds in de voormiddag hadden gezien. Alleen maar blije en vooral enthousiaste leerlingen zien, deed me heel erg deugd . Na een korte speeltijd gingen de onderbouw en de bovenbouw met hetzelfde kleur naar elkaar kijken. Iedereen had een toonmoment voorbereid waar een andere groep naar kwam kijken. Ook de leerkrachten kwamen een kijkje nemen naar wat hun leerlingen hadden gepresteerd die dag. Veel lovende woorden, proficiaten en mooi gedaan, knap!

Heel veel glunderende gezichten, guitige lachjes en schitterende ogen verzamelden op de speelplaats voor het slotmoment.  Melina en Elien sloten de dag af met een kort toneeltje en als laatste deden we ons dansje op ‘Hit the road Jack…’ Omdat we nog een tiental minuutjes over hadden ,voordat de bel ging, deden we een ‘soultrain’. Dat was een echt succes!! Zelf de leerkrachten en directie deden mee. Een fantastische sfeer om de dag af te sluiten.


Jammer genoeg heb ikzelf geen tijd gehad om sfeerbeelden te maken van deze dag en kan ik deze dus ook niet posten op mijn blog.

Na het opruimen van de lokalen, sprak de directie ons aan om te melden dat ze heel tevreden was over deze dag en dat ze volgend jaar weer openstaan om KaHo te verwachten.

PLATTE RUST

Platte rust ja, dat hadden we wel verdiend na een stevige wandeltocht en een drukke dag. Daarna werden onze buikjes gevuld met vegetarische spaghetti waar ik niet zo dol op was. 

FILMFESTIVAL

Nadat we allemaal bekomen waren van een drukke dag, hadden de docenten voor ons nog een rustige maar leuke activiteit voorzien. We deden een beetje het filmfestival na. Er werden steeds filmpjes getoond van verschillende muzische domeinen.
Vb. Beeld: Latte Art, Schaduwtoneel en Fast painting
Nadat de filmpjes werden getoond gaven we een applaus naargelang onze mening over het filmpje. Het filmpje met het luidste applaus kreeg de award. 
Zo werden er ook filmpjes getoond in de categorie: muziek, media, muzisch taalgebruik,...


De laatste avond werd afgesloten met een galabal in stijl !