zaterdag 18 januari 2014

Dit vond ik van de module Muzische school 5 ...

VERWACHTINGEN

De module muzische school was voor mij een geslaagde module. De module voldeed aan mijn verwachtingen. Ik verwachtte dat we nieuwe creatieve ideetjes gingen krijgen, nieuwe werkvormen gingen ontdekken en nieuwe media om muzisch aan de slag te gaan.

- Creatieve ideetjes kreeg ik aan de hand van de verschillende workshops die we kregen op de campus en ook tijdens de keuzeworkshop muziek.

Tijdens de keuzesessie muziek
- Nieuwe werkvormen ontdekte ik eveneens tijdens de workshops. Als spelend aan drama doen, doorschuiven tijdens beeld,... Allemaal dingen die anders niet vanzelfsprekend zijn.

- Media in muzo verraste me het meeste. Ik had nooit gedacht dat je met media muzisch aan de slag kon gaan. Computer wordt toch vaak gebruikt voor werkjes en niet voor muzische activiteiten. Maar toch, de computerwereld staat niet stil en is heel toegankelijk voor kinderen.

THEMA

Het thema van de jaren '60 vond ik echt de max. Tijdens de startsessie waar bekend werd gemaakt wat het thema was, was ik helemaal niet enthousiast. Jaren '60 is ouderwets dacht ik. Maar de jaren '60 is hipper dan ooit geweest.

ACTIVITEITEN

De sfeerschepping in Gent vond ik heel leerrijk om in de sfeer van de jaren '60 te komen. Vanaf dan zat de sfeer en de goesting erin om aan de module te beginnen. 

Het bekijken van handleidingen en het maken van wiki vond ik iets minder interessant. Ook jammer dat we de site met zoveel toffe muzische ideetjes niet eerder kende voor te gebruiken tijdens onze stage. 

Tijdens ons toonmoment
Het creĆ«ren van het toonmoment was leuk. Alleen jammer dat er zo weinig daarna met gedaan is. Het doel van de opdracht ging een beetje verloren. Het was enkel ons toonmoment opvoeren en daarna werd er niets meer met gedaan.









Project lagere school Sint Viktor




Het muzo-project in de lagere school van Dworp (Sint Viktor) was echt geslaagd. Dat was ook een leuke activiteit om te ervaren hoe je later in de praktijk een muzo-dag kan organiseren voor de hele school. Het enige waar ik nog op aan het wachten was is feedback van het muzo-project in de scholen. Nadat we dit gedaan hadden, gingen we terug naar het vormingscentrum. Maar er is niets meer gezegd geweest over wat beter kon, wat heel goed gedaan was ... Er werd enkel aandacht geschonken aan de peerevaluatie en niet aan de inhoud van de workshops of coƶrdinatie. 

 
Het voorstellen van de evaluatiekoffers aan de medestudenten was minder zinvol omdat toch bijna iedereen soortgelijke evaluatie-instrumenten had. Het was wel een rustige afsluiter om de laatste dag met te eindigen.


De avondactiviteiten vond ik steeds geslaagd. Er werd rekening gehouden dat de eerste avond iets actiefs was en de laatste avond iets passiefs. Zo bleef iedereen enthousiast meedoen. 


Wij met Sep (de lesgever)